Salgs- og brukerbetingelser

Salgs - og brukerbetingelser



Priser

Moms/mva er inkludert i alle priser. Alle kostnader som er knyttet til kjøpet, dvs varen(e) og frakt vil tydelig fremkomme når du går gjennom kjøpsprosessen og før du gjennomfører selve betalingen. Hvis vi kjører tilbud eller kampanjer gjelder disse prisene så lenge lageret rekker. Vi må ta forbehold hvis det oppstår feil på priser og varebeholdning. Dette gjelder også tekniske problemer med handlekurv og utsjekk. Skulle dette skje, vil vi ta kontakt med deg for å få til en god løsning. Bellas Hus tar forbehold om eventuelle prisendringer, men prisen kan ikke endres på en ordre du allerede har fått bekreftet.

 

 

Betaling

Hos Bellas Hus aksepterer følgende kort: Visa og Mastercard. Du kan i tillegg velge å betale med Vipps. Bare frakt vil bli lagt til kjøpesummen. Du ser også hvor mye moms utgjør av salgsprise. Når du handler i vår nettbutikk, vil kjøpesummen bli reservert på konto inntil varene er blitt plukket og pakket. Din konto blir først belastet når pakkene er sendt fra oss. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Har du spørsmål angående din faktura kontakt Klarna på tlf: 21 01 89 91 eller kontakt deres kundeservice.

 

 

Tilbud

Det er ikke mulig å kombinere tilbud og flere rabatter sammen i handlekurven. Vi tar forbehold om utsolgte produkter ved Klikk & Hent-bestillinger ettersom butikken kan selge fysisk samtidig kunder legger inn ordre på nett. Vi tar også forbehold om utsolgte varer fra nettlager under kampanjer og rabatt-tilbud. Når du har mottatt betalingsbekreftelse per epost er kjøpet gjennomført.

 

Levering

Det vil normalt ta 2-3 dager pluss ordinær postgang før du mottar varene. (Vi tar forbehold om at det i enkelte tidsperioder vil det ta noe lengere tid). Ved helligdager må det beregnes noe lengre leveringstid enn normalt. Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner, hvor vi er utsolgt for ett eller flere produkter. Hvis vi er utsolgt, vil du få beskjed om dette og hva vi eventuelt kan tilby i stedet. 

 

Alle våre forsendelser blir sendt med Bring. Når varen din er ankommet til «Post i Butikk», mottar du en sms som forteller deg når og hvor du kan hente den. Du kan også velge mellom Klikk og Hent i en av våre fysiske butikker. Vi sender ikke bestillinger som er Klikk & Hent-bestillinger. Og det er du som kunde som velger leveringsmetode ved utsjekk.

Spor pakken din her: Bring: Sporing av pakker og gods - bring.no

 

Black Week & Jul

Det vil ta noe lengere tid for oss å sende ut bestillinger under Black Week og Julen. På grunn av stor pågang, ber vi kundene ha tålmodighet at levering av pakker vil ta noe lengere tid enn vanlig. Beregn 4-5 dager pluss ordinær postavgang.

Vi tar forbehold om utsolgte varer under Black Week og tilbudet gjelder så lenge lageret rekker.

Klikk & Hent under Black Weekend & Jul

Klikk og Hent ordre vil ta noe lengere tid å prossessere ettersom det er stor pågang i butikk under Black Weekend og desember. Det er ikke mulig å hente bestillingen sin før man har mottatt hentemelding fra butikken. Produkter kan bli utsolgt i mellomtiden fordi butikken selger varer samtidig som det kommer inn klikk og hent og varene er ikke holdt av til klikk og hent kunder før bestillingen er ferdigstilt/prossessert. Det betyr også at vi ikke treker penger fysisk fra klikk & hent kunder før bestillingen er prossessert og kunden har mottatt hentemelding. 

 

Levering/henting i butikk


Hvis du har valgt levering i butikk (CCvest, Glasmagasinet i Oslo eller Sandvika Storsenter), sender vi deg en sms/epost når ordren er ankommet. Ordren må hentes innen 14 dager. Den som henter pakken må vise ordrenummer og ID.

 

Bytting

Ønsker du å bytte din vare kan du kontakte Bellas Hus kundeservice på kundeservice@bellashus.no. Du må så legge inn en ny ordre på nettbutikken på varen du ønsker. Du kan også velge å bytte din vare i en av våre fysiske butikker.

 

 

Retur

Ønsker du å benytte deg av din angrerett kan du gjøre dette 14 dager etter at du har mottatt varen fra oss. Last ned din returseddel her: https://app.shiphero.com/returns/63934/?language=en Du kan også levere din retur i en av våre fysiske butikker, men da gjelder det kun bytte eller du kan få penger igjen dersom det er innen 14 dager. Pengene vil bli tilbakeført til din konto og du kan ikke få penger igjen i butikken med en gang du leverer returen i butikken. Dette gjøres i etterkant.



Refusjon ved retur

Når vi har registrert returen, vil vi sende deg en e-post som bekrefter at vi har iverksatt tilbakebetaling. Vi refunderer til det samme kortet som ble brukt under kjøpet. Det kan ta 2-3 dager før beløpet er inne på din konto.



Angrerett

Det er lov å angre seg når man handler hos oss. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varen(e). Vi forholder oss til angrerettloven. Du må sende angreskjemaet (som du kan finne her) på e-post til oss. På angreskjemaet er det allerede fylt inn en del informasjon, som må være med returen. Det er to måter du kan returnere en vare på:

Har du kjøpt varen i en butikk, behøver du ikke fylle ut et angreskjema, du leverer den helt kostnadsfritt til den butikken varen ble kjøpt i. Åpent kjøp gjelder ikke i fysisk butikk og du har kun muligheten til å bytte til noe annet dersom du angrer første kjøp. Husk kvittering!

Hvis du benytter angreskjema som du mottok sammen med ordrebekreftelsen, sender du denne sammen med varene(e) tilbake til vårt nettlager.

I begge disse eksemplene er det viktig at varen er uskadd når vi mottar den, det gjelder også originalemballasjen. Med andre ord, varen skal ikke være brukt, og vi må få den tilbake i samme forfatning som du mottok den. Husk at merkelapper må henge på. Original emballasje må være intakt. Vi vil refundere penger innen 14 dager av mottatt retur. NB! Gjelder kun nettordre for refusjon av retur. Hvis du velger å heve hele kjøpet, vil vi refundere hele beløpet, minus frakt. Denne fremgangsmåten forutsetter at kjøpet er gjort med kort og at vi har fått varen(e) i retur innen fristen på 14 dager. NB! Gjelder kun nettordre.

Returkostnaden er kostnadsfri for kunden.



Uavhentede varer

Vi leverer våre varer gjennom Bring. Hvis du glemmer å hente blir det sendt en påminnelse. Hvis du fortsatt ikke henter ut varen innen en gitt dato, vil den bli returnert til oss. Hvis dette skjer vil du bli belastet et gebyr på 199,- for å dekke kostnadene vi får pga den uavhentede varen. Hvis du har valgt å hente varen i en av våre butikker, sender vi deg en påminnelse, dersom du ikke henter pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.



Heving av kjøp

Hvis du hever kjøpet i sin helhet, vil vi refundere hele beløpet, minus frakt. Gjelder ved nettkjøp og innen 14 dager. Ved kjøp i fysisk butikk, har man kun mulighet for bytting til noe annet.



Reklamasjon

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

 

Er det feil eller mangler på varen, kan du sende varen til oss. Ved reklamasjon refunderer vi også frakt. Bruk returseddelen som kom med pakken. Vi refunderer ikke porto hvis du har returnert varen for egen regning. Når du reklamerer må du merke forsendelsen tydelig med avsender og ordrenummer. En ny eller tilsvarende vare vil bli sendt deg så snart vi har fått den defekte varen i retur. I Norge gjelder alle eventuell garantier.

 

Returadresse

Bellas Hus
Lilleakerveien 31
0283 Oslo

Forsendelsen MÅ merkes med navn og ordrenummer.



Opplysninger i vår nettbutikk

Vi forsøker å gi kundene en så korrekt informasjon om våre produkter som overhode mulig. Vi må allikevel ta forbehold om skrivefeil- og eller trykkfeil. Dette kan bety at vi ikke klarer å levere i henhold til det som fremkommer på nettsiden, i vår markedsføring eller på annen måte. Vi må også kunne kansellere din bestilling, eller deler av denne, hvis vi er utsolgt. Er vi utsolgt, vil vi varsle deg om dette. Vi vil da informere deg om alternativer. Du kan da velge å akseptere vårt alternative tilbud (med de endringer vi foreslår i forhold til din opprinnelige bestilling), eller kansellere bestillingen.



Sikkerhet

Vi benytter SSL sertifikater på vår nettløsning, dette sørger for din sikkerhet, da all kommunikasjon mellom din datamaskin og vår nettside er kryptert.



Cookies

Vi gjør bruk av Cookies – enten session cookies eller tekstbaserte cookies. Informasjonen som cookies inneholder blir returnert til vår nettside når du besøker oss ved en senere anledning. Vi bruker cookies for å kjenne deg igjen når du besøker nettsiden. På denne måten kan vi gjøre ditt besøk personlig og gi deg bedre service. Vi gjør også bruk av Flash cookies, bl. a for å hindre svindel. Hvis din PC er stilt inn for å avvise våre cookies, vil du ikke kunne fullføre en handel hos oss. Visse funksjoner på vår nettside vil heller ikke være tilgjengelige. Det gjelder funksjoner som å lagre varer i en handlekurv eller det å motta anbefalinger. Det anbefales på det sterkeste å stille inn nettleseren slik at den godtar cookies fra vår nettside.



Informasjon om kunden

Vår nettbutikk oppbevarer navn, adresse og telefonnummer. Dette må vi for å kunne fullføre kjøpet og levere varene til deg. Vi forholder oss til personopplysningsloven (PDA) og behandler all personlig informasjon med den høyeste diskresjon. Du kan kontakte oss hvis du ønsker å vite hvilken informasjon vi har lagret om deg. Hvis du kontakter kundeservice@bellashus.no og ber oss slette informasjonen, vil vi gjøre dette med en gang.

Aldersgrense

Bellas Hus har en aldergrense på 18 for kjøp i nettbutikken.